چكيده‌اي از زندگي علامه آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی
به همراه دادخواستي از سوی خانواده آن مرجع شهید
۱۳۸۷ مرداد ۱۲, شنبه
اکنون بعضي از اشخاص قدیمی كه جزء ارادتمندان و مقلدان ايشان در زمان انقلاب بوده‌اند تعريف مي‌كنند كه وقتي از ايشان مي‌پرسيديم كه چرا شما مردم را تشويق به شركت در راهپیمائی‌ها و مبارزات انقلابی نمي‌كنيد و چرا مسجد نور میدان خراسان را مانند دیگر مساجد تهران تبدیل به پایگاه تبلیغی برای انقلابیون نمی‌کنید؟ ایشان مي‌گفت:‌ من اينها (آقاي خميني و همراهان او) را مي‌شناسم! فريب آنها را نخوريد، بدانید که حتی آیت الله طباطبائی بروجردی و آیت الله خوئی و آیت الله شریعتمداری در زمانهای مختلف، حرکت آقای خمینی را در تضاد کامل با سنت اهل بیت دانسته‌اند. این موضوعی نیست که قابل انکار باشد و خود روحانیون انقلابی نیز می‌دانند. ايشان همواره نزديكان خود را امر مي‌كرد كه در سازماندهي به انقلاب همكاري نكنند و مي‌فرمود:
"من اينها يعني آقاي خميني و همراهانش را مي‌شناسم، دنبال آنها نرويد كه گمراه خواهيد شد".

بر خلاف دینمداران خشن حاکم بر ایران، ایشان حدود و مجازاتهای شرعی از جمله اعدام و سنگسار و شلاق و زندان را در زمان نبود نمایندگان رسمی خداوند غیر قابل اجرا می‌دانست و اين عقيده، بارها به عنوان آموزه‌اي از دين آباء و اجدادي، توسط فرزند ايشان، در سخنرانيها بازگو شد.

آن عالم شهيد، همواره پشتيبان فرزند خلف خود، آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي بود و مخصوصا منابر وي را در مسجد نور برگزار مي‌نمود و هميشه از اينكه ايشان اسناد و معالم ديني را از مآخذ موجه استخراج نموده و به عموم مردم تعليم مي‌دهد استقبال مي‌نمود و حتي خود نيز در بعضي از منابر ايشان حاضر می‌شد تا تاييدي قاطع را بر شخصيت ايشان بروز دهد و این امر باعث خصومت شدید حکومت شد. چند نمونه از آموزه‌هائی که در این منابر مذهبی تعلیم داده شد در فایلهای صوتی زیر آمده است كه براهين قاطعي در اثبات مخالفت اين خاندان با بنيان تفكرات اين رژيم است.
****
****