چكيده‌اي از زندگي علامه آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی
به همراه دادخواستي از سوی خانواده آن مرجع شهید
۱۳۸۷ مرداد ۱۲, شنبه
بخش سوم : کیفیت شهادت
ایشان در پي تشديد ناراحتي قلبي در مرداد 1381 در بيمارستان سوم شعبان تهران بستري و چند روز بعد به بيمارستان مدائن كه امكانات بهتري داشت منتقل شدند، در نيمه شب 27 مرداد 1381 (18 اوت 2002) سوزن سرم را از دست ايشان كندند كه باعث خونريزي از بدن ايشان شد، ساعاتي بعد به خانواده‌ي ايشان وخامت حال او را گزارش دادند و بلافاصله آنها در بيمارستان حاضر شدند ولی ديگر كاري از دست كسي برنمي‌آمد. هيچ يك از مسئولين بيمارستان، مسئوليت اين خونريزي را به عهده نگرفت و توضيحي قابل قبول در كيفت اتفاقات پيش آمده را ارائه نداد.
یکی از پرستاران آن بیمارستان به نام خانم (غ) در مراسم شب سوم آن مرجع شهید، به یکی از نزدیکان ایشان گفت که من نسبت به اینکه سوزن سرم عمدا از دست ایشان کنده شده است اطمینان دارم، من تقریبا 40 دقیقه قبل از حادثه به کارهای دیگری فرا خوانده شدم و سپس به هنگام حضور در اتاق ccu لباس غرق در خون ایشان را دیدم که توسط یکی از پرستاران دیگر به بیرون از اتاق برده می‌شد، وی ادامه داد که من بیش از 18 سال است که در بیمارستانهای مختلف کار می‌کنم ولی تا کنون چنین اتفاقی را مشاهده نکرده بودم. ایشان گفت که من بخاطر بعضی مسائل نسبت به همه روحانیون بدبین بودم ولی برخورد آیت الله کاظمینی بروجردی با من در چند روزی که در آنجا بستری بودند بگونه‌ای بود که در این مدت کوتاه تحت تاثیر ایشان قرار گرفته بودم و اکنون به عنوان اداء دین نسبت به ایشان حقیقت را بازگو کردم. نزدیکان آیت الله بروجردی از آن پرستار محترم خواستند که برای پیگیری قضائی این جنایت همکاری کند ولی ایشان گفت که هرگز امکان شهادت دادن در این زمینه برای من وجود ندارد (چرا که نمی توان با وزارت اطلاعات طرف شد!)
دکتر (ن) می گوید: امکان ندارد که آنژیوکت تزريق دارو، بطور اتفاقی آن هم در اتاق ccu از دست بیمار جدا شود و حتی اگر چنین بوده است، یقینا خونریزی طولانی مدتي که تمام لباس ایشان را خونین كرد اثبات كنده شدن خصمانه آنژيوكت از دست ايشان است. آقای دکتر (ن) ادامه می‌دهد که خونریزی برای بیمار قلبی می‌تواند باعث مرگ بیمار شود و من با استناد به معلومات تخصصی و تجربه‌ام، قاطعانه می‌گویم که این واقعه، برنامه‌ریزی شده بوده است. ایشان معتقد است که در اتاق ccu همیشه اقلا یک پرستار حاضر است و اینکه این اتفاق در نیمه شب رخ داده است، امکان حضور یک فرد غریبه در بیمارستان را منتفی می‌کند و همه شواهد دال بر این است که این اتفاق عمدی و هماهنگ شده بوده است.
آقای (ح) از وکلای دادگستری تهران است که به آن فقيه مظلوم ارادت داشت و تلاش نمود تا پرونده‌ای در زمینه قتل ايشان تشکیل دهد و ....، ولی مدتی بعد به فرزندان آن مرجع مقتول اعلام نمود که راه‌ها برای تشکیل پرونده مسدود است! و توضيح داد: حتی روزی که برای تحقیق غیر رسمی به بیمارستان مدائن مراجعه کردم مسئولین آنجا با جسارت تمام از جواب دادن به هرگونه سئوالی طفره رفتند و پاسخهای بی‌ربطی دادند و چند ساعت بعد از خروج من از بیمارستان شخصی به دفتر من زنگ زد و ابتدا سعی کرد که مرا نسبت به شخصیت ایشان و خاندانش بدبین کند و من در جواب گفتم که صرفا وکیل هستم و بنابر خواست بازماندگان ایشان در پی تنظیم شکایتنامه بر عليه مسئولين بيمارستان هستم و ....، آن شخص مرا تهدید کرد که هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام ندهم. آقای (ح) ضمن عذرخواهی از بازماندگان آن مرجع شهید، گفت که نمی‌تواند کاری انجام دهد!
شاید برای کسانی که با عمق جنایات این رژیم آشنائی ندارند این ابهام پیش آید که چگونه در مملکتی که مدعیست امنیت برای شهروندان خود برقرار کرده، امکان تشکیل پرونده قضائی و پیگیری این جنایت وجود نداشته است. ولی واقعیت آن است که این ماجرا، منحصر به فرد نبوده و در قتلهای زنجیره‌ای و یا حتی در قتل روحانیون سرشناس شیعه مانند آیت الله شریعتمداری و آیت الله میلانی نیز تا کنون امکانی برای تشکیل پرونده و شکایت وجود نداشته است.
يكي از آخرين جملات آن مرجع مقتول اين بود: ساعتي قبل، تمام بدنم پر از خون بود، لباسهاي غرق در خون را از بدنم جدا كردند!
علاقمندان آیت الله کاظمینی بروجردی، پیکر ایشان را از بیمارستان مدائن تحویل گرفتند و در سحر روز بعد بنابر وصیت ایشان در اتاقی خارج از شبستان مسجد به خاک سپردند.


نکته کلیدی : وزارت اطلاعات کشته شدن عمدی ایشان را قبول داشته است ولی معتقد است دخالتي در قتل وی نداشته است.

فایل صوتی مناظره شماره دو لطفاً کلیک نمائید

همانطوری که در این فایل صوتی مشهود است، نمانیده حکومت که برای واردار کردن آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی به تسلیم شدن به منزل ایشان آمده بود، اعتراف می‌کند که پدر شما به قتل رسیده است توسط شخصی به نام ع.م ولی این ادعای بی‌پایه قابل قبول نیست چراکه حضور یک فرد غیر از کادر بیمارستان در اتاق ccu در نیمه شب و خونریزی طولانی مدت بعد از کنده شدن سوزن سرم نمی‌تواند هماهنگ نشده رخ دهد. ضمن اینکه حتی همراهان بیمار نیز نمی‌توانند در اتاق ccu در نیمه شب کنار بیمار باشند.